שמואל הנביא

ראשית יש לקיים מצוה זו מתוך התמדת הזכירה גרידא, ואף שזכירה זו אינה אלא זכירה בעלמא ואינה מתוך התלהבות ולא מתוך הרגשים של עריגה וכיסופים, אולם, מתוך כך שיתמיד בזכירה זו – "שוויתי ה' לנגדי תמיד" שהוא כלל גדול במעלות הצדיקים כמבואר ברמ"א בתחילת השו"ע, יבוא לבסוף להתלהבות ולפחות מדי פעם.
HTML clipboard

המאמר מתוך הספר אש האמונה – נר לרגלי הרב לוגסי

אש האמונההרב לוגסי, ספר אש האמונה מאת הרב יעקב ישראל לוגסי – ספר לחיזוק האמונה

שמואל הנביא לחץ כאן 21.00 ש"ח


וכמו שפירש"י אם בחוקותי תלכו – שתהיו עמלים בתורה, ואת מצוותי תשמרו – שתלמדו על מנת לקיים לשמור ולעשות שזו תכלית כל התורה כולה, ונתבונן, וכי מהו לשמור ולעשות, וכי לקיים המצוות כמו רוב העולם שמקיימים מצוות – זהו ה"לקיים לשמור ולעשות"?! אלא ברור הוא שה"לדבקה בו" המצורף למעשה המצוות הוא התכלית שבקיום ושמירת המצוות. שהרי תכלית התורה והמצוות אינו בכך שנקיימם ללא לב וללא רגשות, שהלא בכך נחטא בחטא גדול של "ותהי יראתם אותי מצות אנשים מלומדה" שהעונש על כך הוא חמור מאד, וכמו שמצינו שאבדה הארץ על שלא ברכו בתורה תחילה, והיינו משום שהתיחסו לתורה כיתר החכמות.

תגים: ,

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: