סגולות ותפילות 'וצדיק" באמונתו יחיה

וקודם שנבוא לבאר הנדרש מאתנו בפתרון זה של מצוות האמונה נקדים לישב הקושיא שהקשינו לעיל, דהיאך אמר: בא חבקוק והעמידן על אחת וצדיק באמונתו יחיה, והלא באותו משפט נאמר "וצדיק" באמונתו יחיה, ואם כן הרי לכאורה נצרך לתנאי זה של "באמונתו יחיה" שיוקדם לו היות האדם "צדיק", ואם כן הרי הוא יותר מאחת. ועוד מה עם שאר בני אדם שאינם בגדר צדיק, וכי עליהם אבד "האחת" שהיא באמונתו יחיה להיות שאינם בגדר צדיקים? ואם האמור הוא לכל אדם מדוע אם כן נאמר "וצדיק"?

והנראה פשוט כי כוונת חבקוק בנבואתו בפתרון "האחת" שהיא האמונה – לצדיק ולשאינו צדיק, לומר שהדרך היחידה לקיומם של שניהם היא האמונה בלבד, והיינו לזה שעדיין אינו בגדר צדיק ורק ברצונו להיות צדיק – בא חבקוק בנבואתו ואומר: "וצדיק" – מי יקרא "צדיק" באמת? זהו שבאמונתו יחיה, מי שבאמונתו יחיה יגיע למדריגת צדיק, דהיינו, זה שיחיה עם האמונה, שהיא תהא ממש מהלך חייו, ועל כל צעד ושעל ישים עינו ולבו לילך עם האמונה, זהו שיגיע למדריגה שייחשב בה בגדר "וצדיק".

HTML clipboard

המאמר מתוך הספר אש האמונה – נר לרגלי הרב לוגסי

אש האמונההרב לוגסי, ספר אש האמונה מאת הרב יעקב ישראל לוגסי – ספר לחיזוק האמונה

ספרי סגולות ותפילות – שלושה כרכים – תפילה למשה לחץ כאן 92.00 ש"ח

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: